פרטים עלי

אתר bookwatch הוקם על מנת לשמש קהילת קוראים. האתר עוסק בספרות, וכולל חוות דעת, סקירות וביקורות על ספרות ישראלית ומתורגמת.

יום שלישי, 16 בנובמבר 2010

סנונית ראשונה מפרויקט ספרי הילדים - על הספר "זמן יחד" בהוצאת כנרת


ספרי ילדים הם ממלכה שלמה, המורכבת מחלקים רבים, בעלי מטרות שונות בתכלית.
חלק אחד עוסק בניסיון למקסם את ההתפתחות הקוגניטיבית של הילד; חלק אחר עוסק בהעשרת הדמיון; חלק נוסף עוסק בכלל בהיכרות עולמם של הילדים למבוגרים האחראיים ואילו חלק אחר מנסה ליצוק תוכן לאותו מושג חבוט, אך נכון, של "זמן איכות" עם הילדים.
ספרם של יערה ונווה כהן, זוג בחיים והורים לילדים, הוא ספר המבקש להזכיר להורים ולילדים שזמן משותף, גם אם הוא מועט, יכול לכלול חוויות רבות ומעשירות לשני הצדדים. מדובר בספר נעים לקריאה, המכוון, כאמור, הן להורים והן לילדים. הספר נחלק לפרקים, כאשר בכל פרק סיפור שלמעשה מציג את ההפעלות הרלוונטיות. במובן זה ניתן לראות בספר מעין גרסא אינטראקטיבית - אשר מוציאה את הסיפור אל הפועל באמצעות הקוראים. בני הזוג כהן מציעים בספרם פעילויות שמתאימות לכל משפחה, בכל מצב ובכל עונה. הם מציעים פעילויות קצרות וארוכות, פעילויות שכוללות לכלוך, אבל גם כאלה שמיועדות לחולי הניקיון שביננו וכן פעילויות indoor,  המיועדות בעיקר לימי החורף הקרים.
על אף שהסיפורים אינם מוקד העניין בספר, הם נחמדים ומצליחים לעניין גם את הקטנים וגם את הגדולים. מדובר בספר שהוא מתנה קלאסית לכל משפחה, בכל חג ואירוע. אבל יותר מזה, אם אתם הורים לילדים - מדובר בספר שהוא פשוט מתנה עבורכם, כמשפחה.
מומלץ בחום.


"זמן יחד : סיפורים והצעות לפעילות משפחתית מהנה ומעשיר "הוצאת כנרת

אין תגובות: