פרטים עלי

אתר bookwatch הוקם על מנת לשמש קהילת קוראים. האתר עוסק בספרות, וכולל חוות דעת, סקירות וביקורות על ספרות ישראלית ומתורגמת.

יום שני, 29 בנובמבר 2010

חיים ומוות ביד הלשון - שלמה אבס




הספר, חיים ומוות ביד הלשון, מביא לקוראים חמישה עשר סיפורים, אשר מטרתם לקדם את לימוד הלשון העברית, כמו גם את ההכרה של פתגמים וניבים עבריים. בספר מבקש המחבר לקשר בין פתגמים שגורים בשפה העברית - ובהם "תפסת מרובה לא תפסת", "איזהו עשיר? השמח בחלקו", "אין עשן בלי אש" ו"פתי מאמין לכל דבר" - ובין משמעותם המקורית. הספר מבקש לקדם את ההכרה בחשיבותה של השפה כגורם מאחד, המאפשר קיומה של פעילות משותפת. כמו כן מבקש הספר - כפי שמתבקש משמו - להבהיר את חשיבות הדיבור והשיח, את הנזקים והקשיים שעלול הדיבור ליצור, ומאידך גיסא, את היתרונות העצומים הגלומים ביצירת השיח.
ספרו של שלמה אבס, חיים ומוות ביד הלשון, מצטרף לספרו של אפרים סידון משלי משלי, אשר מעמיד אף הוא בחזית את השפה העברית, פתגמיה וניביה. ספר זה מעניק למורים ולהורים כלי נוסף, באמצעותו ניתן להעניק לתלמידים היכרות עם מושגי יסוד בשפה העברית באופן חוויתי ומהנה.
סיפוריו של אבס, המתבססים בעיקרם על סיפורי עדות ישראל, משכיחים מהילדים את העובדה, כי, למעשה, הם בעיצומו של הליך למידה מתמשך בנבכי השפה העברית. נראה, כי חווית הקריאה מבטיחה, כי הפתגמים והניבים השונים יקבלו את משמעותם האמיתית, וזאת תוך הטמעתם בקונטקסט הנכון.

ספר מומלץ, מתאים למורים בחינוך היסודי (בעיקר), וכן להורים שרוצים לחוות ביחד עם ילדיהם את ביטויה היפה של השפה העברית

חיים ומוות ביד הלשון - שלמה אבס - הוצאת עגור

אין תגובות: