פרטים עלי

אתר bookwatch הוקם על מנת לשמש קהילת קוראים. האתר עוסק בספרות, וכולל חוות דעת, סקירות וביקורות על ספרות ישראלית ומתורגמת.

יום חמישי, 25 בנובמבר 2010

התינוק הזה - כשלאחות הגדולה נמאס





הספר "התינוק הזה" עוסק ביחסי אחים, וליתר דיוק, במערכת היחסים שבין אח או אחות גדולים ובין אחיהם הקטנים. הספר מתמקד בנקודת המבט של האחות הגדולה, סופי, אשר מתמודדת עם הפרה מתמשכת של הפרטיות לה התרגלה, כמו גם עם נדידת תשומת הלב מצד הסביבה.

המילים הפותחות את הספר - "הוא הלך אחריה כמו זנב, כל מה שהיא עשתה גם הוא רצה לעשות" - מצליחות לתאר, בתמצית אך בדיוק, את מה שמרגישים אחים גדולים רבים כל כך ביחס לאחיהם הקטנים. וכמו רבים מאותם אחים, גם סופי חשבה שאם אחיה - התינוק הזה - יעלם מחייה, אז אלו ישתפרו ללא היכר.

התיאוריה הזו היא שעומדת למבחן בספרה של אמנדה בנג'מין שיצא בהוצאת ספריי עליית הגג וידיעות ספרים - וזאת שעה שסופי נדרשת לפקח על אחיה שעה שאמה עסוקה. התמודדותה של סופי עם המשימה, כמו גם תוצאותיה הם, מעמידים, למעשה, מראה מול אחים גדולים רבים, המתמודדים גם הם עם אותם קונפליקטים ממש. משום כך ממש מדובר בכלי נוסף, שעשוי לסייע בידיהם של הורים הנחשפים למתיחות בין אחים להתמודד עם התופעה בשיתוף הילדים.

התינוק הזה- אמנדה בנג'מין - הוצאת ספרי עליית הגג וידיעות ספרים.


אין תגובות: