פרטים עלי

אתר bookwatch הוקם על מנת לשמש קהילת קוראים. האתר עוסק בספרות, וכולל חוות דעת, סקירות וביקורות על ספרות ישראלית ומתורגמת.

יום שבת, 27 בנובמבר 2010

מה ילדים צריכים לאכול - דר' הגר שפר



העולם המערבי אימץ זה מכבר את התובנה, כי המזון שאנו אוכלים הינו מרכיב משמעותי בחיינו, הפיזיולוגיים והרוחניים. שאלות כמו יכולתו של המזון להביא לשיפור יכולותיו הפיזיות של הגוף, כמו גם השפעות התזונה על מצבי הרוח והנפש, מעסיקות רבים בעולם ותופסות חלק מהותי בתרבות הפנאי. ואולם בעוד שבתזונת מבוגרים עיקר העיסוק הינו בנושאי דיאטות, השמנת יתר ויכולתה לשמש כמונעת מחלות - הרי שתזונת ילדים נתפסת כחלק מהותי ממשימתם של הורים לגדל, באופן נכון וראוי, את ילדיהם. אם נוסיף לכך את העובדה, כי ילדים, על דרך הכלל, מעדיפים לאכול "על הדרך", בין משחק למשחק - נראה, כי המשימה להכין לילדים ארוחות טובות, מזינות ומאתגרות מספיק, קשה על אחת כמה וכמה.

בדיוק לצורך זה ריכזה דר' הגר שפר עבורכם, ההורים, מתכונים בריאים ומגוונים, אשר יאפשרו לכם למצוא שפה משותפת, מבחינה קולינארית, כמובן, עם ילדיכם. ואולם לצד המתכונים, כולל המדריך "מה ילדים צריכים לאכול",  עוד נתונים רבים, אשר יש בהם כדי לתת מענה לחששות של הורים רבים מהשלכות התזונה על התפתחות ילדיהם. במסגרת זו כולל המדריך מידע אודות אבות המזון, הויטמינים והמינרלים שבמזון וכן אודות פירמידת המזון. כמו כן עוסק המדריך בסוגיות של השמנת ילדים, הפרעות אכילה, תזונה ספציפית בהתאם לחתך גילאים, הקניית הרגלי אכילה וכן הסברים אודות תזונה לילדים צמחוניים וילדים הפעילים מבחינה ספורטיבית.

מדובר, אם כן, במדריך מקיף במיוחד, אשר מעניק להורים החוששים מהשלכות התזונה אפשרות ללמוד ולהכיר דרכים להתמודד עם החששות האמורים.

מומלץ להורים המבקשים להעשיר את הידע שלהם בענייני תזונה, כמו גם לכאלה המתמודדים עם בעיות תזונה ו/או השמנת יתר של ילדיהם.

מה ילדים צריכים לאכול - דר' הגר שפר - הוצאת כנרת

אין תגובות: