פרטים עלי

אתר bookwatch הוקם על מנת לשמש קהילת קוראים. האתר עוסק בספרות, וכולל חוות דעת, סקירות וביקורות על ספרות ישראלית ומתורגמת.

יום רביעי, 17 בנובמבר 2010

חתולו של שלו - על קרמר החתול ישן כל הזמן



"קרמר החתול ישן כל הזמן
קרמר החתול הוא חתול ישנן
ישן כל היום וישן כל הלילה
ישן בבוקר ובערב נם גם.
כשהוא סוף-סוף קם
הוא תיכף נרדם..."


אפתח בגילוי נאות ואומר, כי חתולים הם החיה האהובה עלי. כן, אני מודעת לזה שאני משתייכת לקבוצה קטנה של כ-20% מהאוכלוסיה (במקרה הטוב), אבל כזו אני. אחת שלא מבינה איך אפשר שלא לאהוב חיה שנועדה לקבל חיבוק, ליטוף ואהבה בלי סוף.

מאיר שלו, כנראה, מסכים איתי.

ספרו החדש, אותו הוציא בשיתוף עם יוסי אבולעפיה, אינו מותיר מקום לספק אשר לחיבה שרוכש שלו לחיה השמנמנה והעצלה. הספר "קרמר החתול ישן כל הזמן" מתאר את סיפורו של חתול שמנמן ועצל שמבקש, בסך הכל, לישון. הוא לא מחפש ריגושים או הפתעות - רק לישון. כדי להצדיק את מצב השינה (בו הוא מבקש לשהות משך היום כולו), הוא טווה סיפורים על הרפתקאות שהוא עובר עם בני משפחתו - הרפתאות אשר כולן מתרחשות, איך לא, בחלומות.

כפי שציינתי, אהבתו של שלו לחתולים בכלל, ולחתול הספציפי הזה בפרט - שלו גילה בראיון, כי קרמר הינו, למעשה, בן דמותו הספרותית של חתול אותו אימץ  - ניכרת ממש בכל שורה. האהבה הזו, המתבטאת גם בסלחנות כלפי ה"פגמים" של החתול המתפנק, חשובה בעיקר שעה שקהל היעד של הספר, הינו פעוטות רכים. לא פחות חשובה העובדה, כי אבלועפיה, באיוריו המקסימים, הצליח להעביר בצורה כל כך מציאותית את דמותו של קרמר, כך שלפעמים נדמה שהוא ממש נמצא בחדר.

זה אינו ספרם הראשון של שלו ואבולעפיה. קדמו לו "אבא עושה בושות", "גומות החן של זוהר" ו"הטרקטור בארגז החול", ואולם בשונה מהספרים שצויינו, ספרם הנוכחי מיועד, לראשונה, לפעוטות. לא זו בלבד אלא ששלו ואבולעפיה הגדירו אותו כלא פחות מ"סיפור ערש לפעוטות". בהקשר זה חשוב לציין, כי הגם שרובו ככולו של הספר מתואר ממצב שינה (של קרמר החתול, כמובן), לא בטוח שתיאור ההרפתקאות שבו אכן יתאים לכינוי סיפור ערש. יחד עם זאת ברור כי פעוטות, כמו גם ילדים גדולים יותר (וסתם אוהבי חתולים מושבעים) יהנו מאד מהקריאה ומדמותו החביבה של קרמר.

קרמר החתול ישן כל הזמן: סיפור ערש לפעוטות/ מאיר שלו (יוסי אבולעפיה אייר) - הוצאת עם עובד.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

טוב שתיקנתם את התקלה ושאפשר לכתוב תגובות.
ספר מצוין. כדרכו של שלו

גילה אמר/ה...

ספר נחמד מאד.